Интервю с Janez Zlebic от Bevog Brevery

Здравей, разкажи ни повече за себе си.

Казвам се Janez, Janez Zlebic. Аз съм от Словения и представлявам австрийска пивоварна наречена Bevog Brewery. Пивоварната се развива много бързо, намира се в Австрия, но интересното е че най-големите ѝ пазари са Словения, Австрия и Италия, както и останалата част на Европа. Може би най-хубавото и интересно е, че собственик е Vasja Golar, словенец с пивоварна в Австрия. Поради някои обстоятелства в миналото, трябваше да напусне Словения и да създаде пивоварната в Австрия и ето ни сега, горда австрийска пивоварна.

По-лесно ли беше да се направи пивоварна в Австрия, в сравнение със Словения?

Така, нещата са такива… не беше по-лесно в отношение на продажби или нещо такова, но в отношение на бюрокрацията, защото имаше някои проблеми в Словения, свързани с определени разрешителни, и Vasja трябваше да чака наистина дълго време. Така той направи пивоварната в Австрия. За една година тя беше построена и вече се пълнеха първите бири. В Словения това би отнело много повече. Интересното е, че след като това се случи, медиите в Словения се захванаха с историята и хората ни симпатизираха в тази наистина неприятна ситуация. Заради това медийно внимание накрая правителството промени проблемния закон.

Разбирам. А каква е твоята роля в пивоварната?

В момента съм Export Sales Manager, но започнах като дизайнер и маркетинг специалист. Започнах с дизайн, маркетинг и промотиране и постепенно с годините започнах да се занимавам с други неща в компанията. Така че сега съм Export Sales Manager, но все още работя в областта на дизайна, по определени идеи, генериране на идеи и подобни неща.

Знам, че си отговорен за дизайна на серията бири Who Cares. Би ли ни разказал повече за това?

Да, Who Cares е специална серия бири на Bevog Brewery. Имаме основна линия, която графично изобразява различни чудовища, или по-добре казано, същества. Всяка основна бира си има свое същество, нарисувано само и единствено за тази бира от двама различни художници. Един от тях е от Хърватска, Filip Burburan, а другия е Lars Grant от Ню Йорк, САЩ. За серията Who Cares правим специални бири, които варим доста често, така че имаме по 15 – 20 бири на година. Правим всички дизайни за тях като вътрешни проекти. Аз съм частично отговорен за това. Заедно с екипа и моят шеф Vasja Golar генерираме идеи, какво да направим, как да го направим, създаваме дизайн и го реализираме. Всичко това е много забавно. По този начин става много по-бързо в сравнение с ангажиране на външен артист.

Много интересно. А каква е историята около тези чудовища в основните бири?

Чудовищата представят основната линия бири и всяко от тях е специално създадено за съответната бира. Дизайнерът, след като опита бирата и научи всичко за нея, сътворява същество специално за нея. Така всяко от тях е репрезентация на бирата – виждате това, което пиете.

Лесни ли са тази работа и това да се намират хора, с които да се генерират идеи, относно визията на етикетите?

Никога не е лесно, маркетинг страната на бизнеса е винаги сложна. Нужно е много мислене, генериране на много идеи, как да се представи марката на пазара, как да се позиционира, как да се покаже на хората, така че да разберат какво искаме да създадем, и разбира се, да го харесат. Така се появи серията “Who Cares”. Започнахме с някои специални бири и си казахме “Добре, не можем да имаме една бира, после друга и друга, и друга с различни имена. Необходим ни е суб-бранд, нещо което да комбинира всички тези специални бири в едно”. Казахме си “На кого му пука? Трябва да бъде нещо готино и да подхожда на бирите, които правим”. Така “Who Cares” се загнезди в съзнанията ни. На кого му пука за бира? На кого му пука за каквото и да е? Това е начинът, по който го правим. Ние обичаме това. Ще го направите ли по същия начин? И в друг аспект, “Who Cares” означава, че е направено за тези, на които им пука. Специално и основно за тези, които наистина се интересуват от специални бири. Така, едновременно на нас не ни пука и ни пука адски много. И сега всеки дизайн, всяка специална ограничена серия бира са под този суб-бранд “Who Cares” с нашия човек… наричаме го “мъртвецът”. Той е на всяко кенче, на всяка бутилка и просто “не му пука”, той изглежда все едно казва “Хей, не ми дреме…”.

Готино. Има и фестивал с това име. Разкажи ни повече.

Фестивалът Who Cares for Beer е с цел промотиране на крафт бирата като цяло, в целия регион, където живеем, и разбира се, да промотира бирите на Bevog. Каним много пивоварни от Европа, такива, които харесваме, такива, с които сме свързани по някакъв начин, и такива с високо качество. Тези пивоварни идват, ние сме техен домакин, наливат се бири. Много е забавно. Случва се под циркова шатра, с отлична храна, страхотна рокендрол музика на живо, защото ние всички сме за рокендрол музиката, също така е истински цирк за децата. Едно много голямо семейно събитие с най-високото качество бира.

Чудесно! Надявам се да посетя събитието следващата година. Миналата вечер имаше събитие в столичния бар Crafter. Как беше?

Беше много добре. Бях много изненадан и доволен от цялото събитие. Бар Crafter е много добро място. Бих казал, че наистина е модел за крафт бира бар. За да създадеш такова място, трябва да познаваш малките детайли около крафт бира бизнеса. Да доставиш и предложиш бирите, да се отнасяш добре с хубавите бири – да се съхраняват в хладилна стая, да предлагаш крафт бира на клиентите с внимание, с отношение към съхраняване, наливане, да разбираш цялата крафт бирена сцена. Мисля, че барът беше перфектно място за моята презентация. Наистина ми хареса. Пих няколко специални бири от нашата Paperback серия там. В тази серия пускаме бири за трети път, това е нашата програма за отлежаване в бъчви, основно на Barley Wine стил бири и други големи бири. Беше интересно да поговоря с хората и да дегустираме бирите, които бях взел с мен. Хората бяха доволни от дегустацията. Беше много забавно.

Страхотно! Пропуснах събитието за съжаление. Нещо друго, което искаш да споделиш?

Бих искал да кажа на всички, че крафт бирата наистина е нещо вълнуващо. Тя не е нещо еднодневно, това е начин на мислене, начин на живот. Веднъж, разбирайки това, разбирайки крафт бирата, ще видите, че зад нея стои не само бизнес, а много добросърдечни хора с много детайлно отношение към продукта. Също както при всисококачествените вина. Така че, веднъж разбирайки това и крафт бирената сцена, хората започват да се наслаждават на бирите по правилния начин.

Напълно съгласен съм с това. Много благодаря за това интервю!

Моля! Благодаря за поканата!

Хареса ли Ви? Отделете секунда и подкрепете Крафт Бира Журнал – Craftbeerjournal.bg в Patreon!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *